پشتیبانی واتساپ

راهنمای خرید زنون

راهنمای خرید زنون

آشنایی با زنون و نکات مهم در خرید زنون

زنون نوعی گاز هست که داخل حباب لامپ زنون وجود داشته و با گرم شدنش نور زیادی از خود منتشر میکند. در لامپ های معمولی این گاز هالوژن هست که گرم شده و نور و گرما از خودش منتشر میکند.

تفاوت لامپ زنون با هالوژن در این است که زنون نیاز به جریان برق بیشتری دارد تا به حرارت مورد نظر رسیده و نور از خود متصاعد کند از این رو به یک منبع افزایش برق نیاز داریم که همان ترانس است. همانطور که متوجه شدین لامپ زنون بدون اتصال به ترانس مخصوص زنون قابل روشن شدن با برق خودرو نبوده و حتما باید به ترانس متصل باشد.

ترانس های متفاوتی با بازدهی متفاوت وجود دارند که هر کدوم بسته توان خروجی (بر حسب وات) شناخته میشوند، مثل 35 وات، 55 وات و ... که طبیعتا هر چه وات بالاتر باشد ، نور بیشتری هم خواهیم داشت و البته مصرف برق بیشتر.

کیفیت ساخت ترانس هم مثل هر وسیله الکترونیکی بسیار مهم بوده و در ساخت آن از قطعات و تکنولوژی های مختلفی استفاده میشود که قطعا در قیمت دستگاه تاثیر گذار خواهد بود.

میزان پخش نور و در کل شدت نور به توان خروجی ترانس بستگی داشته ولی رنگ نور وابسته به نوع لامپ هست. هر لامپ یک مشخصه به عنوان کلوین دارد که رنگ نهایی لامپ در بیشترین میزان جریان ورودی را مشخص می کند. هر چه عدد کلوین به سمت بالا میل کند نور دارای طیف رنگ آبی بیشتری خواهد بود هر چه به سمت پایین میل کند، طیف رنگ زرد افزایش خواهد یافت.

رنج کلوین لامپ معمولا از 3000 کلوین تا 15000 کلوین بوده و به ترتیب به صورت زیر می باشد:

3000 کلوین: نور زرد (طلایی)

4300 کلوین: نور زرد و سفید (سفید گرم)

6000 کلوین: نور سفید

8000 کلوین: نور سفید و آبی (سفید یخی)

10000 کلوین: نور آبی

12000 کلوین: نور آبی مایل به بنفش

قابل ذکر است در صورتی که ترانس از توان لازم جهت افزایش جریان برق به خوبی برخوردار نباشد قابلیت دستیابی به کلوین های خیلی پایین و یا خیلی بالا را نداشته و در محدوده کلوین 6000 متوقف خواهد شد. در صورتی که نیاز به تکمیل شدن طیف رنگی لامپ های رنگی و یا لامپ های با کلوین پایین مثل 3000 کلوین یا با کلوین بالا مثل 10000 کلوین را دارید حتما می بایست از ترانس قوی و حداقل 55 وات واقعی استفاده کنید.

همینطور لامپ هایی با رنگ های خاص جهت خودرو های نمایشگاهی وجود دارد که از جهت دید بهتر فاقد ارزش بوده و صرفا جهت زیبایی کاربرد دارند مثل: صورتی، سبز و قرمز.

1 نظرها

    • Avatar
      محمد رضا
      اكتبر 21, 2018

      یعنی زنون ten سایت اپشن توی هج جای کور ندیدم روی دستش.اینقدز قویه که لامپ 6000 میبندی نورش زرد میشه. من جای سایت اپشن بودم حتما دوباره ten میاورم البته با همان کیفیت چون اگر کیفیت بیاد پایین ارزش ندازه ولی بهترین ترانس زنون ten است توی ایران

پاسخ

* نام:
* ایمیل: (منتشر نشده)
   وب سایت: (آدرس سایت باhttp://)
* توضیح:
وارد کردن کد

شاخه‌ها

تازه های آپشن بلاگ


پیگیری سفارشات شما